Ogledalo Online Beauty magazin

facebook twitter feed

Ana Bulajić Črček: Filmska šminka na hrvatski način

Razgovarala: Ana Popović Kišur

Ana Bulajić Črček je cijeli život provela na filmskim setovima. Prvo je, kao curica, trčkarala po setovima filmove koje je snimao njen tata, poznati redatelj Veljko Bulajić, a sad, kao odrasla osoba, glumcima daruje lice filmskih likova. Kako je cijeli život okružena glumcima nije ni čudno da je i svoj životni poziv odabrala baš na filmu. Nana, kako je zovu, osim filmova, jedno je vrijeme radila za časopise, međutim njezina prava ljubav je filmska šminka.

Nakon volontiranja i suradnje s pokojnom majstoricom filmske šminke Snježanom Tomljenović Bubom, kako sama kaže, imala je sreću učiti od jednog od najvećih talijanskih maskera Rina Carbonia u njegovom studiju u Rimu. Rino Carboni je vrhunski majstor filmske šminke koji je surađivao sa velikim Fellinijem u njegovim filmovima i Nana je od njega naučila sve što zna. Pohađala je studio za specijalne efekte i studio za vlasuljarstvo u koje se prima samo četiri kandidata godišnje. To razdoblje u njenom životu ju je odredilo.  'Ovaj posao se uči cijeli život i potpuno je pogrešna predodžba o filmskoj šminki kao o chic profesiji u kojoj se ponešto radi s vremena na vrijeme', kaže Nana, 'raditi 16, 18 ili 20 sati dnevno je uobičajno'. Nana je i dobitnica Zlatne arene za masku u filmu Libertas Veljka Bulajića. Ta nagrada nije ništa promjenila u njenom životu te i dalje se diže u cik zore jer kad se snima film, šminka je prva stvar koja se mora napraviti taj dan, a snimanje počinje tek par sati kasnije. Takav tempo je uistinu naporan i zna potrajati mjesecima. Nana je zanat ispekla na filmovima Mirotvorac, Pad crnog jastreba i na oskarovcu Gladijatoru.  Na ovogodišnjem 58. Festivalu igranog filma u Puli koji se održava u srpnju sudjeluje sa čak tri filma 'Lea i Darija' redatelja Branka Ivande zatim 'Room 304' redateljice Birgitte Staermose te 'Duh babe Ilonke' redatelja Tomislava Žaje, a dobila je Zlatnu arenu za film 'Lea i Darija'. Planovi za ovu godinu su joj veliki, naime, počinje raditi na tri velika projekta koji će biti gotovi do ljeta slijedeće godine, čije nam detalje ne želi otkriti.

 

Od malih nogu ste na filmskim setovima i pretpostavljam da ste se već tad zaljubili u make-up. Kako ste otkrili svoju ljubav prema šminki? Zašto baš filmska šminka?

Pamtim da sam, kad god je bilo prilike, visila na setu, bilo danju ili noću, uz komarce i kišu ili u kipućem studiju i tu negdje sam progutala udicu. Ovaj se posao ne može raditi bez potpune posvećenosti i zaljubljenosti u sve što sa sobom nosi. Pretpostavljam da me šminka privukla intrigantnim suradnicima s kojima je moj tata radio u to vrijeme, a pošto nisam imala niti trunku afiniteta ili talenta da završim ispred kamere slijedeći njegove stope, završila sam sa kistom u ruci.

Što najviše volite u svom poslu?

Volim slobodu izbora koju pruža, kreativnost, rad s ljudima i timski rad.

Jedno vrijeme ste radili i reklame. Koja je razlika između filmske maske i make-upa za reklame i modne editorijale?

Ja radim reklame kontinuirano između filmova. Drže me u kondiciji, kontinuitetu rada i prihoda, a vesele me ljudi s kojima surađujem. Vjerujem da je ta industrija jedna od najnapornijih, ispričati priču i prezentirati ideju na zanimljiv, prepoznatljiv, pametan i pamtljiv način u 15 ili 30 sekundi je ravno čudu. Sve je tu važno i svemu se daje velika pažnja. Za razliku od reklama filmska maska priča priču, razvija lik, likovi prolaze kroz godine i desetljeća, vode se ratovi, putuje se, pada kiša... Uvijek postoji taj uzročno-posljedični moment. U principu traži se opravdanje za razvoj  pojedinog lika u kontinuitetu i montažnom slijedu. Nudi se bezbroj rješenja, a treba odabrati jedno koje će biti dovoljno dobro da služi projektu, a da likovno ne ugrožava sliku, da je u sretnom spoju s kostimom i da ne odskače od dizajnerske ideje produkcije. Reklama je kratka, atraktivna, šokantna, smiješna, intrigantna, provokativna, a opet ne smije vrijeđati, ponižavati, izazivati, negirati...

Koja je razlika između make-up designera i make-up artista?

Make-up designer je autor, on je glavni krivac za to kako šminka izgleda i što se s njom zbiva dok je make-up artist jedan od članova tima. Često, međutim, glavni masker biva potpisan kao make-up artist, što je pogrešno.

Imate impresivnu filmografiju. Radili ste na Gladijatoru i Mirotvorcu, kako je raditi sa velikim zvijezdama?

Iskreno, ja sam rođenjem i odrastanjem u kući gdje su zvijezde, umjetnici i intelektualci više pravilo nego izuzetak, cijepljena protiv oduševljenja na prvu loptu i radi statusa. No, ugodno je raditi s vrhunskim profesionalcima, tu nema nedoumica, prigovaranja ili kašnjenja.

Da ste imali priliku, koji bi poznati film voljeli raditi i zašto?

Žao mi je sto nisam mogla raditi Kingdom of heaven (Kraljevstvo nebesko), ali tada sam taman postala mama i nije bilo moguće otići na teren šest mjeseci, mada sam, priznajem, razmišljala o tome i vagala par dana.

S kim vam je bilo najlakše i najdraže raditi, a tko je zahtjevan?

Ponekad su svi najlakši, a ponekad su svi najteži, svi smo takvi. Moj tata je zahtjevan, uvijek zna što hoće i motivira te da daš sve od sebe da dosegneš maksimum. Od njega se toliko toga može naučiti samo slušajući nebrojene priče i baš mi je žao što sad imamo malo vremena za takvo nešto. Ne znam zašto nikad nije napisao memoare.

Koji su vam najbolji trenuci u karijeri?

Prva zarada u Italiji, suradnja s mužem, svaki film Ridleya Scotta.

Filmska šminka nije samo krv i specijalni efekti, radite i šminku za filmove koji ne zahtjevaju specijalni makeup... Jeli to slično svakodnevnom šminkanju?

Počupane obrve, brk, loše odabrana boja kose, grozni lak na noktima, krivi ili nepostojeći zub, leče u boji, sve to oblikuje lik. Isto tako, svaki period iz povijesti nosi svoje zakonitosti u izgledu, frizuri, bojama. Naizgled je isto, jedino što kamera i rasvjeta nose svoja pravila, stoga realizacijom nije slično svakodnevnom šminkanju.

Kistovi su jedna od bitnih stavki u vašem poslu, alat bez kojeg ne možete. Koje brendove najviše koristite u poslu?

Volim Screenface, RCMA, Shu Uemura, Make Up For Ever, Chanel, Kanebo i još stotinu brendova za krv, silikone i specijalne efekte. Od kistova volim one sa dugačkom drškom i volim devinu dlaku. Najviše ih imam od Screenfacea, nesto Kryolana, Da Vincija, Diora...

Ostatak intervju možete pročitati u ljetnom izdanju Ogledala na stranici 10:

Tags: kako, život, svoj, cijeli, filmska, črček, glumcima, bulajić, životni, odabrala, poziv, čudno, okružena

najčitanije

zadnji komentari

Ogledalo Beauty insider Ana Bulajić Črček: Filmska šminka na hrvatski način