Ogledalo Online Beauty magazin

facebook twitter feed

Testeri i probice na dohvat ruke: projekt TESTER

tester

Razgovarala: Ana Popović Kišur

Koliko ste puta nakon kupnje u parfumeriji izašli bez ijedne probice? Niti jedan tester, niti jedan GWP (gift with purchase) proizvod, ništa! A baš ste htjeli probati onu novu kremu i pomirisati onaj novi parfem... A preskupi su da bi ga kupili na slijepo. 'Ah, ništa, njihov gubitak', odmahnut ćete rukom i nastaviti dalje nezadovoljni odnosom sa kupcima.

Prije malo više od godine dana to nezadovoljstvo takvi tretmanom rezultiralo je Facebook grupom 'Nezadovoljni kupci kozmetike' u kojoj su kozmetoholičarke iznosile svoja manje-više neugodna iskustva u parfumerijama i/ili ljekarnama.

Svrha testera nije da se kupac nagradi, nego da proba novi proizvod i da ga nakon te probe kupi.

Najveći problem svih ljubiteljica kozmetike je kako izabrati pravi proizvod za sebe. Ljubiteljice kozmetike stalno su u potrazi za HG (Holy Grail) proizvodom, svetim gralom, proizvodom nad proizvodom za koji bi, ne trepnuvši, odvojile popriličnu sumu novaca.

Tu bi potragu olakšala probica ili tester i definitivno bi se više žena odlučilo na kupnju skupljeg proizvoda kad bi ga imalo priliku probati u miru doma svog.

Postoje naznake da je toj muki po testerima došao kraj. Naime, pojavio se Tester (--> link).

 

 

Tester je novi internetski projekt koji su pokrenuli trojica entuzijasta koji iza sebe imaju niz idejno-praktičnih projekata (online muzej zaboravljenih fotografija Skarabej, beskonačna knjiga WriteSomething i prijevod knjiga iz područja nove ekonomije i suvremenog poslovanja poput Funky Businessa).

Ekipa Testera broji tri člana – Tamaru Ražov, Antona Petrovića i Igora Križevana. Zajedno su osmislili koncept, razradili temeljne korake u realizaciji projekta i trenutno testiraju ideju. Sa iskustvom u analizi tržišta, marketingu, odnosima sa javnošću i raznim internetskim projektima, ovaj trojac će premostiti jaz između parfumerija odnosno prodajnih mjesta i kupaca željnih novim kozmetičkih delicija.

Koji je osnovni koncept Testera?

Tester: Tester ima za cilj stvoriti zajednicu ljudi i kupaca koji žele direktno isprobati neki proizvod i na temelju toga se odlučiti na kupnju. To je svojevrsni marketing i prodaja u jednom, ali s tom razlikom da članovi zajednice Tester u sklopu kampanja testiranja nikada neće trebati ništa platiti. Dakle, nismo servis poput Glossy Boxa ili sličnih koji na temelju mjesečne pretplate korisnicima dostavljaju pakete proizvoda. Jedino što tražimo jest da nam članovi zajednice koji dobiju proizvod na testiranje vlastitim riječima kažu što o proizvodu misle i pročitaju prodavačevu prezentaciju o proizvodu. Povratna informacija je jedina 'naknada' koju tražimo. A od te informacije koristi u konačnici imaju svi – članovi zajednice, proizvođači i prodavači. Glavni alati su nam internetske i društvene mreže u kombinaciji s tradicionalnim servisima poput direktne pošte. To je vrlo moćna kombinacija koja se, primjerice, pokazala izuzetno djelotvornom u kampanji američkog predsjednika Obame, a koji je svoje inspirirajuće predizborno pismo poslao na nekoliko milijuna pažljivo odabranih adresa. Obama je i danas predsjednik!

Kako se rodila ideja da našem tržištu uopće ponudite nešto ovakvo?

Tester: Iz vlastite potrebe i na osnovi informacija koje smo dobivali od prijatelja. Za početak smo se fokusirali na parfeme budući da su najpopularniji i najpodesniji za distribuciju te zbog toga što smo na temelju vlastitih posjeta parfumerijama i prodavaonicama koje prodaju parfeme željeli nešto promijeniti. I sami znate kako to zna izgledati – prostor često već sam miriše na kombinaciju nebrojenih parfema, a to smanjuje mogućnost ocjene onog kojeg trenutačno iskušavate. Često zna biti bučno ili gužva, što doprinosi svojevrsnom nemiru prilikom iskušavanja. Često se nema dovoljno vremena pa ljudi znaju brzati u odluci, a nedostaje i kontekst u kojem se parfem iskušava. Primjerice, u trgovini ste u svakodnevnoj odjeći, a zamišljate kako parfem nosite u nekoj svečanoj haljini ili odijelu. Sve takve situacije (i sve druge koje nismo naveli) jednostavno se mogu izbjeći ako parfem možete iskušati u miru i sigurnosti vlastitog doma, u vrijeme u koje vi želite, u odjeći u kojoj vi želite, tijekom razdoblja od nekoliko dana, a koliko vam je nekada potrebno da donesete odluku da li vam se što sviđa ili ne. Bonus u svemu jest da vam se bočica s parfemom direktnom poštom dostavlja na kućnu adresu – i to tek nakon što nam za to date dopuštenje, odnosno osobno nam date adresu na koju ga želite primiti. Dakle, nije riječ o neželjenim reklamnim katalozima ispunjenim floskulama tipa 'samo 9,99 kn' kakvima se obično pune specijalizirani koševi za reklamne letke na stubištima! Isto tako, parfemi koje dajemo na testiranje dolaze u bočicama, a ne na papirićima. To je od vrlo velikog značaja, jer tako možete osjetiti kako parfem miriše kada ga nanesete na vlastitu kožu. Razlika u mirisu je vrlo velika, budući da mirisi na papirićima znatno slabije pokazuju svoje specifične note.

Što znači 'vodič za kupnju kozmetičkih proizvoda izravnim testiranjem'?

Tester: Osim stvaranja zajednice ljudi koji žele iskušavati kozmetičke proizvode cilj Testera je pružiti novi način za prezentaciju i prodaju kozmetičkih proizvoda - način koji nedostaje na hrvatskom tržištu. Razlika u odnosu na klasične recenzije je u tome da ćete mišljenje formirati na temelju stvarnog isprobavanja uzorka proizvoda, a ne nakon čitanja suhoparne reklame. Nakon toga možete podijeliti svoje mišljenje sa ostalim članovima zajednice. Mislimo da su sadašnje marketinške metode koje vladaju na tržištu nedovoljne, nemjerljive i nedjelotvorne. Kombinacijom novih i tradicionalnih alata možemo dobiti nešto novo što nedostaje današnjim marketinškim strategijama. Tester je zapravo to - nova marketinška platforma koja će spojiti interese kupaca i prodavača na nenametljiv način i uz obostrani pristanak. Dokaz za to je da smo za samo sedam dana dobili adrese i osobne podatke od gotovo tisuću osoba, uglavnom žena koje žele s nama komunicirati putem društvene mreže, ali i direktne pošte.

tester-facebook

Kada će projekt startati?

Tester: Projekt je za sada u svojevrsnoj 'nultoj' fazi. Krenuli smo s testnom kampanjom putem Facebook društvene mreže koja je u Hrvatskoj najpopularnija. To je prvi korak. Ideja je da, u ovisnosti o prihvaćenosti, pokrenemo vlastitu platformu koja neće imati ograničenja unutar kojih trenutačno moramo raditi. Sve članove i javnost ćemo obavijestiti kada projekt iz ove nulte točke krene prema prvoj! Za sada smo na Facebooku (--> link).

Koji su planovi za budućnost?

Tester: Za sada projekt vodimo u vlastitoj izvedbi i vlastitim sredstvima kako bi iskušali ideju i funkcioniranje koncepta. U  budućnosti želimo uspostaviti kontakt s malim i velikim kozmetičkim kućama i prodavaonicama i ponuditi im ovaj novi način promocije i prodaje – internetskim dijalogom i direktnom poštom kojom proizvode za testiranje, uz prethodnu dozvolu, šaljemo izravno na kućnu adresu. Smatramo da je ovakav način komunikacije između kozmetičke industrije i krajnjih korisnika potreban te da odražava situaciju sve povezanijeg, prisnijeg i izravnijeg svijeta u kojem živimo. Svaki parfem ili krema je jedinstveno iskustvo koje se u potpunosti doživljava jedino u trenucima kada to istinski želimo i kada se osjećamo udobno i ugodno. Zbog toga smatramo da vrijeme i mjesto za iskušavanje takvih proizvoda i odlučivanje na njihovu kupnju trebaju biti u potpunosti prilagođeni kupcima – umjesto da oni moraju doći u parfumeriju, ona s njihovom dozvolom dolazi u njihov dom! Jer, ako su parfemi posebni, onda i iskušavanje i kupovina moraju biti barem malo drugačiji no što se to radi s drugim proizvodima.

tester

Tags: beauty, kozmetika, tester

najčitanije

zadnji komentari

Ogledalo Ogledalo Testeri i probice na dohvat ruke: projekt TESTER