Ogledalo Online Beauty magazin

facebook twitter feed

Estée Lauder: Svaka žena može biti lijepa

estee-lauder

Piše: Ana Popović Kišur

Ljepota je stav i to nije tajna. Zašto su mladenke na dan svog vjenčanja uvijek prekrasne? Zato jer baš na taj dan one brinu o tome kako će izgledati. Nema ržnih žena, samo žena koje ne brinu ili ne vjeruju da mogu biti atraktivne.

Estée Lauder

Svatko od nas želi malo luksuza u životu, a ja želim svakoj ženi pokazati, ne samo kako postati lijepa, nego i kako može ostati lijepa, znala je govoriti Estée Lauder.

Rođena kao Josephine Esty (kasnije su je, zbog jednostavnosti, preimenovali u Esther) Mentzer, odrasla je u Queensu u obitelji koja je njegovala tradicionalne srednjoevropske vrijednosti. Aristokratskog podrijetla, Mađarica po majci i Čehinja po ocu, još kao mala je naučila je što znači biti drugačija od drugih. Majka joj je bila deset godina starija od oca, ali unatoč velikoj razlici (za to doba pogotovo) bila je jedna od najljepših žena koju je Estée ikad vidjela. Zahvaljujući majci od malih je nogu naučila da je njega ono što održava mladost i ljepotu. I sama Estée je poslije postala osjetljiva na godine. Kao i njena majka, uspješno je skrivala godine te do danas još nije objavljeno kada se rodila, a i ona sama je napisala da svoje godine nikad neće odati u svojoj autobiografiji 'A Success Story by Estée Lauder'. Čak je i svoju obitelj uvjerila da su godine potpuno nevažne.

'Godine su nevažne svakoj ženi, sjaj je srž ljepote i nedostatak blistavosti umanjuje ljepotu neovisno koliko godina žena imala', napisala je Estée u svojoj biografiji.

estee-lauder

Kako je Josephine Esty postala Estée? Otac ju je pošao upisati u školu. Njegov jaki češki naglasak i nesporazum uzrokovao je da njegova kćer bude upisana u školu pod imenom Josephine Estée Mentzer. Negdje u to vrijeme kad je Estée krenula u školu, u Ameriku se doselio i njen ujak John Schotz koji je po struci bio kemičar. Provodio je vrijeme u kuhinji kuhajuće pomade i razne kremice koje ostavljaju kožu baršunasto mekanom. Naravno, Estée je bila fascinirana njime i već onda mu je pomagala.

Kasnije, Estée je te iste kremu prodavala prvo u frizerskim salonima, a kasnije i u salonima ljepote. Najvažniju kremu iz linije je nazvala Super-Rich All Purpose Crème. Estée je voljela dodirivat ženama lice, pokazivat im kako upotrijebiti koji proizvod, gledati njihov izraz kad osjete baršunasti trag na koži. Jednom dok je bila na frizuri u salonu 'House od Ash Blondes', vlasnica salona joj je prišla i pitala ju što koristi kad joj je lice tako blistavo. Naravno, Estée je odmah drugi dan došla sa četiri ujakove kreme. Osim Super-Rich All Purpose Cream, donijela je i Crème Pack, preteču maske za lice koju bi Estée potencijalnim klijenticama nanijela na lice i uklonila nakon tri minute ostavljajući čistu, meku i baršunastu kožu. U paketu od četiri proizvoda sa koja je počela bilo je i ulje za čišćenje lica i Skin Lotion.

Malo, pomalo prodaja je krenula. Žene su pričale ženama, Estée se počela širiti u druge beauty salone, magična krema koja u trenu ukloni sve nedostatke sve je više bila tražena. Da se ne zavaravamo, to se nije dogodilo preko noći. Godinama je Estée prodavala samo u jednom salonu, kozmetičko tržište u to doba praktički nije postojalo, a neki razvikaniji saloni nisu htjeli nepoznati brend, a pogotovo ne malu, plavu ženu koja njihovim klijentima dodiruje lice. U to doba Estée je upoznala Josepha Lautera. Joe je bio Austrijanac koji je sanjao o životu na Manhattanu, kao i Estée. Kasnije su zajedno ostvarili taj san. Ali prije svega, vratili su Josephovo obiteljsko prezime – Lauter je ponovo postao Lauder. Tada još nitko nije ni slutio da će njihovo prezime postati simbolom ljepote.

Prodaja po salonima je išla sve bolje i bolje, linije su se širile na puder za blistavost i ruž za usne te je bilo vrijeme za osnivanje firme. 1946. godine su službeno osnovali kompanije, iznajmili restoran i u kuhinji kuhali i pripremali kreme. Već su slijedeće godine imali prvu veću narudžbu i to od Saks Fifth Avenue. Kompletna narudžba je prodana za samo dva dana. Estée Lauder je krenula u osvajanje kozmetičkog carstva!

estee-lauder

Estée je imala urođen instikt za posao i prodaju. U biti ona nije prodavala proizvode, prodavala je sebe, svoj izgled, vjeru u svoje proizvode i, na kraju, vidljivi rezultat. Prva je smislila koncept GWP (gift with purchase). U to vrijeme joj je to bilo jedino oruđe za prodaju. Znala je ako ženi pokloni male teglice pune različitih pomada koje ona može isprobati kod kuće na miru – ima prodaju!

Lauderovi su se znali šaliti kad bi ih pitali kako ide posao, odgovor je bio: 'Super, sve smo podijelili' aludirajući da na činjenicu da su u to vrijeme više proizvoda dijelili nego uistinu prodavali. Kad su počeli razvijati liniju ruževa, Estée je došla do zaključka da je naljepši dar svakoj ženi novi ruž. Zato je danas najčešći GWP proizvod upravo ruž. Estée je uvijek bila prisutna na otvaranju svakog novog Estée Lauder prodajnog kutka. Uvijek dotjerana išla je se jednog kraja Amerike na drugi kako bi upoznala kupce, naučila prodavače i pričala sa modnim urednicima. Bila je sama svoj istraživački odjel. Njena poznata uzrečica bila je 'Telefon, telegram, Tell-a-Women' i, osim rada, to je bila tajna njenog uspjeha. Kad su se počeli oglašavati, inzistirala je da slike na oglasima budu realne i pristupačne i uvijek je birala samo jedan model koji je bio zaštitno lice linije s kojim se svaka žena mogla poistovjetiti. Za svoje kremice je izabrala nježno plavu boju za koju je znala da pristaje u svaku kupaonicu i koju će svaka žena sa ponosom staviti na vidljivo mjesto.

Ono što je malo poznato je činjenica da je Estée Lauder, osim što je bila pionir u njezi kože, još bila i jedan od najboljih parfemskih noseva u to doba. Njen prvi parfem Youth Dew još dan-danas vrijedi kao jedan od najboljih parfema ikad kreiranih. Youth Dew se u početku prodavao isključivo kao ulje za kupanje. U ono doba, parfem je označavao krajnji luksuz, a žene same sebi nikad nisu išle kupiti parfem. Osim toga, velike robne kuće jednostavno nisu htjele neki no-name parfem na svojim policama. Ali Estée je i tu uspjela prodati osjećaj. Žena koja se kupa u mirisnom ulju koje traje i traje. Parfemi se nisu mogli koristiti svaki dan, a uljna kupka da. Žene su napokon mogle opojno mirisati bez grižnje savjesti. Naravno, ako prodaš ulje za kupanje, u liniji moraš imati i parfem. Tako je Youth Dew dospio na police najpoznatijih kuća.

estee-lauder

1958. Estée je odlučila svoju kremu nazvanu Re-Nutriv Creme prodavati za, u ono vrijeme enormnih, 110 dolara. Prosječna krema tada je koštala 10 dolara. Međutim ona je vjerovala da ta krema uistinu može promijeniti život svaoj ženi i reflektirala je njenu osnovnu devizu: 'Budi dobar prema svojoj koži, to je jedina koju imaš'.

Re-Nutriv Creme je stvorila za svoju osjetljivu kožu i u početku nije bila na prodaju, eventualno ju je prodavala svojim najdražim mušterijama. Ova krema sadrži najrjeđe i nafinije sastojke sa  svih strana svijeta, skupljene tijekom vremena i time je postala simbol kojim se ovo ime obvezuje – linija za njegu kože koja pruža najbolje od najboljeg. Tijekom prvih godina razvoja proizvoda, formule Re-Nutriva bile su toliko dragocjene i tajne, da se nisu proizvodile u istom pogonu kao i ostali Estée Lauder proizvodi. Joseph Lauder je osobno mješao sastojke uz pomoć samo jednog lojalnog zaposlenika kako bi osigurao kvalitetu i tajnost svakog proizvoda. S vremenom  je Estée Lauder podijelila svoju najdragocjeniju tajnu ljepote sa ženama diljem svijeta.

'Skupo, da, ali  itekako vrijedi' bila je poruka koju je Estée iskomunicirala na prvim tiskanim oglasima Re-Nutriva. Plasirala je oglase u lokalne novine sa tekstom 'Što kremu čini vrijednom 115$? Dođite upoznati Estée Lauder i saznajte' ignorirajući savjete lokalnih prodavača i kupaca koji su ju uvjeravali kako nitko u gradu neće kupiti kremu po toj cijeni, jer je u to vrijeme najbolja krema koštala oko 10$.

Ali Estée je vjerovala da će svaka žena, bez obzira  na financijske mogućnosti, odvojiti novac ako se uvjeri u vrijednost i učinak proizvoda. 'Zašto biste odvojili toliko novaca za Picassovu sliku? Platno ispod njegovih crteža košta malo manje od tri dolara, svaka posuda boje košta možda dva dolara – ukupan trošak materijala je možda jedanaest dolara. Zašto biste, dakle, platili malo bogatstvo za malu sliku? Plaćate kreativnost. Plaćate za iskustvo i mogućnost da imate nešto što je vrijedno za vas. Ovo je najbolja krema na svijetu' govorila je Estée.

Kako bi se zaštitila od kopiranja bilo mirisa, bilo krema, u njenim labaratorijima su proizvodili samo 95% do 98% formule. Ovih zadnjih 5% je dodavao netko od obitelji te na taj način su osigurali da formule proizvoda ne mogu biti krivotvorene.

Osim krovne linije nazvane po njoj, Estée je nadgledala stvaranje i drugih brendova pod krovom kompanije - Aramis, Clinique, Prescriptives, Lab Series Skincare for Men i Origins. Uvijek je inzistirala da njeni brendovi upotrebaljavaju samo najbolje i najkvalitetnije sirovine.

Estée je voljela darivati ljude. Svim svojim prijateljima i poznanicama je slala sve svoje najnovije proizvode. Željela je da njeni proizvodi budu u rukama ljudi za koje je poznato da upotrebljavaju najbolje i najluksuznije stvari. Priceza Grace od Monaka je jednom rekla: 'Ne znam je jako dobro, ali mi uvijek šalje sve one divne stvari'. Takva poslovna taktika pokazala se odličnom za luksuz kakav je stvarala i prodavala. Gdje god išla u torbi je uvijek nosila male uzorke krema koje ima u prodaji jer nikad se ne zna kakva prilika se može ukazati.

1960. godine kompanija se proširila na Evropu, a nešto kasnije i na cijeli svijet. U to doba, Evelyn Lauder, Leonardova žena i snaha Estée Lauder, bila je u Parizu. Pozornost joj je zaokupio znak Clinique Aesthetique na jednom od salona ljepote. Tad se rodila ideja o kozmetici za osjetljivu kože, dermatološki testiranu te potpuno bez mirisa. Clinique je razvijan u tajnosti i lansiran je 1968. godine sa 117 proizvoda u liniji. To je bilo jedno od najvažnijih lansiranja u kompaniji. Prvi su izašli sa dermatološkim konceptom, a osmislili su i Clinique kompjuter, u vrijeme kad ta riječ praktički nije postojala. Niste mogli poću na kozmetički odjel i tek tako kupiti Clinique. Prodajno osoblje je imalo upustvo da ne smiju prodati tek tako bilo kakav Clinique proizvod. Pomoću Clinique kompjutera pregledavali su kožu, pitali masu stvari dok ne bi bili sigurni koji proizvod bi bilo najbolji za tu ženu.

Najvažnija stvar u životu Estée Lauder je bila njena obitelj. Nikad nijednog od svojih sinova nije prisiljavala da ostane u kompaniji stoga je bila iskreno oduševljena kad je stariji sin Leonard, nakon završene škole, odlučio uzeti stvari u svoje ruke. Njegov brat Ronald ga je slijedio, kao i njihove žene i djeca. Estée je kompaniju prepustila svojim sinovima znajući da je u sigurnim rukama i umirovila se 1995. godine. Preminula je 2004. godine te se pretpostavlja da je tada imala 98 godina.

O Estée se može toliko toga napisati. Osim činjenice da je bila izuzetna žena koja je cijeli svoj život posvetila drugim ženama čineći ih lijepima, bila je i žena koja je od prvog dana bila zaljubljena u svog supruga. Njihova ljubav je jedna od onih priča koje završavaju sa '...and they lived happily ever after'. Posao je počela sa devizom da svaka žena može biti lijepa, a danas, više od 60 godina kasnije ta deviza je postala sinonim za kuću Estée Lauder.

 

Tekst je originalno objavljen u Ogledalu broj 4 --> link

Tags: estée, lauder

najčitanije

zadnji komentari

Ogledalo Priča o... Estée Lauder: Svaka žena može biti lijepa