Ogledalo Online Beauty magazin

facebook twitter feed

Kap Chanela No. 5?

chanel-no-5

Piše: Luči Židić

Kap Chanela 5 i ništa više. Rečenica koju je izgovorila Marylin Monroe davne 1952. godine. Chanel No. 5 je jedini primjer mirisa čija snaga jača kako vrijeme prolazi. Svaka mu godina dodaje šarm, misterij, dubinu. Prvi, neponovljivi i apsolutni klasik.

U čemu je tajna Chanela 5? Simbol stila i najprodavaniji parfem svih vremena, Chanel No. 5 prvi je put predstavljen svijetu 5. svibnja 1921. godine. Svoje su mu lice posudile neke od najljepših žena na svijetu, a za spektakularne kampanje bili su zaduženi samo najveći fotografi.

coco-chanel

Kada joj je 1921. njen tadašnji ljubavnik vojvoda Dmitri Pavlovič predstavio nekadašnjeg ruskog kreatora parfema Ernesta Beauxa, Gabrielle Coco Chanel mu je postavila izazovan zadatak da stvori miris koji će reflektirati njenu osobnost, nešto apstraktno i jedinstveno, da jednostavno miriše kao žena. Osim toga, tražila je da taj parfem ne miriše poput nekog cvijeta, iako su tad u modi bili monofloralni parfemi, već da napravi kompoziciju mirisa. Beaux je tada već eksperimentirao sa sintetičkim molekulama mirisa nazvanim aldehidima.

chanel-no-5

Chanel No. 5 prvi je parfem u cvjetno-aldehidnoj grupi i prvi po količini aldehida u svojoj kompoziciji. Legenda kaže kako ih je asistent Ernesta Beauxa greškom predozirao. U visokim notama su aldehidi, bergamot, limun, neroli, ylang-ylang; u srcu kompozicije jasmin, ruža, đurđevak, iris, a u bazi vetiver, sandalovina, vanilija, amber i pačuli.

Kada je imao dvije serije kombiniranih komponenti, Beaux je zamolio Coco Chanel da odabere jednu od dvije. Prva serija bila je označena brojevima od jedan do pet, a druga od dvadeset do dvadeset četiri.

Coco je izabrala peti, a čuveni miris dobio svoje ime. Mademoiselle je svijetu novi miris predstavila petog svibnja,  petog mjeseca u godini, od pet izabranih komponenti, godine 1921.
Za Jacquesa Polgea, dizajnera mirisa koji u kompaniji Chanel radi više od 30 godina, tajna Chanela No. 5 je u njegovoj jedinstvenoj kompoziciji.

'Pravi parfem treba biti misteriozan i nedefiniran. Nikad ne smije odavati sve odjednom. To je kao karakter neke osobe – najintrigantniji su oni koji otkrivaju sebe dio po dio, tako da uvijek otkrivaš nešto novo o njima', kaže on.

chanel-no-5-marylin

Godine 1952. pitali su Marilyn Monroe šta nosi u krevetu. 'Samo nekoliko kapi Chanela No. 5.', odgovorila je platinasta ljepotica, kojoj je u to vrijeme Hollywood bio pod nogama. Teško je zamisliti ijedan drugi parfem koji bi mogao bolje odgovarati njezinoj seksualnosti. Njezine riječi bile su dovoljne milijunima žena da se odluče za Chanel No. 5.

Marilynkina potvrda kvalitete Chanela No. 5 postala je prva u dugoj tradiciji povezivanja ovog parfema s lijepim ženama. Francuske glumice Catherine Deneuve, koja je reklamirala parfem u 60-im i 70-im, i Carole Bouquet, koja je posudila svoje lice ovom brendu tokom 80-ih i 90-ih, podvukle su njegovu sofisticiranost .Američka manekenka Cheryl Tiegs, glumica Ali MacGraw, glumica Lauren Hutton, te Nicole Kidman i Audrey Tautou nastavljaju niz poznatih lica u Chanelovim kampanjama za ovaj neprikosnoveni klasik.

chanel-no-5

Posljednje zaštitno lice je Brad Pitt, prvi muškarac u povijesti koji reklamira ženski parfem.
Ipak, najveću potvrdu vrijednosti vječnog parfema daje upravo Coco Chanel. Na pitanje gdje žena treba nanijeti kapi mirisa, Mademoiselle odgovara: 'Svugdje gdje očekuje da će biti poljubljena'. Ne gdje 'želi', već gdje 'očekuje'.

Tags: miris, parfem, chanel

najčitanije

zadnji komentari