Ogledalo Online Beauty magazin

facebook twitter feed

NICHE PARFEMI: NEOTKRIVENI SVIJET MIRISNOG LUKSUZA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kako u jednoj rečenici opisati pojam niche parfema? Ukratko, niche parfimerija je sušta suprotnost masovnoj proizvodnji parfema u svijetu. Niche parfemi se proizvode (i prodaju) isključivo zbog svoje posebnosti. Umjetnost, individualizam, kreativnost, personalizirani pristup... sve je to sadržano u čudesnim esencijama niche parfema.

NICHE PARFUMERIJA – ALTERNATIVA PARFEMSKIM TRENDOVIMA

Ljudi su poželjeli nešto potpuno drugačije, nešto poput njihovog osobnog mirisa. Ukazala se potreba za osobnim potpisom parfumera – umjetnika koji je stvorio svoju kreaciju isto kao što i npr. slikar stvara svoju ili glazbenik i koji u potpunosti stoje iza svog umjetničkog djela.

I dok je svu posebnost niche parfema teško svrstati u neke grupe, postoje univerzalni poslovni principi svake niche parfemske kuće koji ih razlikuju od parfema proizvedenih u masovnoj parfemskoj industriji. Naime, sve kuće žele obnoviti proizvodnju parfema kakva je bila u povijesti time što imaju svojega vlastitog parfemskog nosa, koji je odgovoran za mirise kuće. Nadalje, rijetko ćete pronaći parfeme niche kuća na polici zajedno sa proizvodima masovne parfumerije, ili, ne daj bože, u velikim trgovačkim lancima. Oni se prodaju isključivo u ograničenim količinama i to na malom broju prodajnih mjesta na svijetu. Isto tako ćete rijetko vidjeti reklamu na velikim billboardima za neki niche parfem. Intervju sa parfemskim nosom u uglednim novinama ponekad je jedini način da čujete za neki novi niche parfem.

Neke niche parfemske kuće su se izdvojile od ostalih i postale popularne upravo zbog posebnosti u korištenju esencija za izradu svojih kreacija, pri čemu neki od njih kreiraju mnogobrojne linije mirisa, a neki samo nekoliko linija. Neke koriste alkohol u bazi dok postoje i oni koji koriste vosak ili ulje. Tako su neke kuće kao Escentric Molecules ili Comme des Garçons odabrali kreiranje parfemskih linija korištenjem sintetičkih materijala dok drugi kao Aftelier, Ayala Moriel, JoAnne Bassett ili Florascent koriste isključivo prirodne esencije.  Les Parfums de Rosine pak koristi isključivo miris ruže, a  Profumi di Pantelleria otoka, dok Eau d'Italie zemlje. Najveću parfemsku posvetu dobio je grad New York. Parfemska linija Bond No.9 do sada je lansirana u čak tridesetak sugestivnih mirisnih varijanti kojima se pokušalo dočarati sva raznolikost najuzbudljivijeg grada na svijetu, dok je svjetski poznata dizajnerica Rei Kawakubo za modnu kuću Comme des Garçons kreirala liniju parfeme inspirirane svjetskim religijama pod nazivom Incense.

SLAVNI I POZNATI U NICHE SVIJETU

Neke od poznatih i prepoznatljivih niche parfemskih kuća i linija su: L'Artisan Parfumeur, Serge Lutens, Jo Malone, Acqua di Parma, Amuage, Ormonde Jayne, Barfumeria, CB I Hate Perfume, Anya McCoy, Ayala Sender. Nikako ne smijemo zaboraviti ni Annick Goutal, pijanisticu i svojedobno manekenku, koja je prije 30 godina kreirala jedan od najskupljih parfema na svijetu, L'Eau d'Hadrien. Njezine kreacije, uz to što ih odlikuju najkvalitetniji prirodni sastojci, lako ćete prepoznati i po prekrasnim, rukom oslikanim flakonima, te činjenici da su ženski mirisi uvijek u okruglim, a muški u četvrtastim bočicama.

Jedan od mlađih niche noseva je Kilian Hennessey. Ako vam to prezime zvuči poznato, u pravu ste. Kilian je unuk osnivača alkoholnog carstva, vlasnik niche branda By Kilian i član uprave i nasljednik konglomerata Louis Vuitton Moët Hennessey. Kilian se tijekom studija na Sorbonni zainteresirao za mirise. Prije tri godine lansirao je svoj brend By Kilian, i od tada se trudi postaviti niche parfeme na svojevrsni parfemski tron, koji im zasigurno i pripada. Vrlo je plodan kreator mirisnih svijeća i parfema iz luksuznih linija L'Oeuvre Noire i Arabian Nights, koje su  pažljivo pakirane kako bi dizajnom i profinjenošću dočarale svu eleganciju niche parfema.

PAMETNI PARFEMI

Roja Dove, jedan od najvećih svjetskih stručnjaka za parfeme, u svojoj knjizi The Essence of Perfume tvrdi kako miris mijenja naš pogled na svijet te navodi kako je osnovni odgovor na miris – privlačenje ili odbijanje, čime dovodi u direktnu vezu mirise i našu podsvijest. I upravo je njegova teorija o utjecaju mirisa na podsvjesno natjerala najhrabrije parfumere u bizarne pokušaje kombiniranja esencija poput krvi i mlijeka u parfemu poetskog naziva Sécrétions Magnifiques (veličanstvene izlučevine) Etiennena de Swardta.

Takvi parfemi su, upravo zbog kombinacije esencija i raznolikosti nazvani osobnim parfemima, ili pametnim mirisima. Tako postoje anti-depresivni mirisi s mikro-nutrijentima koji oslobađaju hormone sreće. Cvijet jasmina se na podsvjesnoj razini sada povezuje s seksualnošću, a tuberozi, rijetkom i dragocjenom cvijetu, pripisuju se svojstva afrodizijaka. Kombiniranjem sastojaka poput jasmina i grejpa, sastojaka koji se povezuju s mladošću, na tržištu je prošle godine ponuđen i prvi anti-age parfem na svijetu.

Najveću znatiželju pobudila je pak parfemska kreacija Nijemca Geze Schoena sa brendom Escentric Molecules. Priča ide tako da se njegova nova linija parfema bazira samo na jednoj noti koju mogu osjetiti svi, ali ne i onaj tko se njime namiriše te su zbog svojih sugestivnih i afrodizijačkih svojstava jako popularni među pripadnicama ljepšeg spola u poslovnom miljeu. Geza je iz parfema selektirao Iso E, tzv. komercijalnu molekulu koju sadrže čak i mnogi obični parfemi, te na bazi te molekule razvio dva mirisa, Escentric 01 i Molecule 01. Uslijedili su Escentric 02 i Molecule 02, na bazi molekula kemijskog spoja ambroksana, koji se inače koristi kao zamjena za mošus. Geza je miris parfema Escentric 02 opisao kao mješavinu austrijske limunade, džin-tonika, i tek otvorenog, novog Appleova laptopa. Hm...

Ako vam se zavrtilo u glavi od najrazličitijih kombinacija ovih mirisnih kreacija, ulje na vatru će sigurno doliti podatak kako je najskuplji parfem na svijetu No.1, čijih 30 mililitara košta 2.700 dolara. Njegov kreator zove se Clive Christian, a bočica spomenutog No.1 izrađena je od ručno brušenog kristala, a na zlatnom čepu sjaji se brušeni bijeli dijamant.

 

Neke parfumerije (pretežito one online) nude pakete sa uzorcima od 1ml niche parfema, koji su posloženi tako da vas povedu na zamišljeni put oko svijeta - Italija, Japan, Indija, Francuska - samo jedna kap mirisa i tamo ste. Bez obzira da li vam ovakvi paketi uzoraka služe kao uvodni miris  u pojedine note ili kao uvod u klasične parfeme kuće poput Montale ili L'Artisan, samplovi su odličan način da otkrijete zašto su niche parfemi toliko bolji od parfema koji  se nude u mainstream parfumerijama. Nadamo se da vas je ova priča o posebnosti svijeta niche parfema nagnala da posjetite neku od rijetkih, ali zato vrlo kvalitetnih i dobro opremljenih hrvatskih niche parfumerija, i odabirom vašeg novog  osobnog mirisa uđete u čarobni svijet niche parfema.

Tags: niche, parfema, parfemi, svoje, zbog, prodaju), proizvode, posebnosti, isključivo, individualizam, sadržano, čudesnim, esencijama, sve

najčitanije

zadnji komentari

Parfumerija Sve o parfemima NICHE PARFEMI: NEOTKRIVENI SVIJET MIRISNOG LUKSUZA